Over PrintScan

PrintScan heeft veel marktkennis en ervaring in huis die we op een persoonlijke en laagdrempelige manier willen inzetten voor onze klanten.
We werken graag verbindend en gaan voor echt werkplezier. Als het nodig is, zijn we 24/7 bereikbaar. Wij zetten graag dat extra stapje. Dat maakt ons uniek.

‘Wij ondersteunen van begin tot eind tijdens het aankoopproces en na afronding kunnen we contracten beheren om maximaal rendement uit de flexibele contractvoorwaarden te halen.’

De zes voordelen van samenwerken met PrintScan zijn:

  • 1

    Kosteloze Quickscan

    Voordat u beslist over onze samenwerking, kan er eerst een QuickScan gemaakt worden van uw huidige contract en de voorwaarden. Dit is geheel vrijblijvend en kosteloos.

  • 2

    Onafhankelijk van merk en leverancier

    We brengen onafhankelijk advies uit voor de aanschaf van producten. Daarbij zoeken we samen met u altijd naar de beste oplossing. Onze kracht: gedegen en ongekleurd advies, analyse en implementatie van uw gehele machinepark en aanverwante softwareoplossingen.

  • 3

    Inkoopspecialist met kennis en ervaring

    Door onze jarenlange ervaring en specifieke marktkennis zijn wij in staat om toegevoegde waarde te leveren ten opzichte van uw eigen inkoopproces. Door inventarisatie en het combineren van uw wensen en eisen met onze unieke inkoopmethode behalen we optimaal resultaat met maximaal haalbare flexibiliteit. Vooral bij Europese aanbestedingen is dit van groot belang omdat u daarbij gebonden bent aan strenge regelgeving.

  • 4

    Betere afspraken met huidige leverancier

    Zelfs als u al langlopende contracten heeft met uw leverancier, is het mogelijk onze expertise in te zetten. Wij kunnen een optimalisatieslag maken binnen uw huidige overeenkomst waarbij we de condities kunnen toetsten op marktconformiteit zoals, pricing, flexibele voorwaarden en valkuilen. Hierbij kunnen we de afspraken met uw huidige leverancier aanscherpen en indien nodig aanpassen.

  • 5

    Gericht op resultaat

    Ervaring heeft ons geleerd dat we uw doelstellingen helder kunnen formuleren als we eerst een duidelijke analyse en nulmeting uitvoeren. Hiermee is in het begin van het traject voor iedereen duidelijk waar het beter kan en wat de mogelijke resultaten zijn.

  • 6

    Inzetbaar in elke fase

    Of het nu gaat om het aanscherpen van uw contracten, een onafhankelijk advies of een plan van aanpak voor de volledige implementatie van het machinepark: wij zijn voor elke fase en iedere vraag tijdens uw inkoopproces beschikbaar. En ook tijdens de looptijd van uw overeenkomst kunnen we proactief blijven beheren.

Ervaring en kennis

PrintScan heeft decennialange ervaring in de branche van documentautomatisering en is opgericht door mensen met grondige kennis van deze specifieke markt. We geven onafhankelijk advies aan organisaties, ondersteunen om tot de beste oplossing te komen én te besparen op totale printcontracten.

Bedrijven en organisaties kunnen bij ons terecht voor een inventarisatie, maar we kunnen ook als rechterhand fungeren tijdens het gehele inkooptraject. Wij passen onze diensten aan op iedere behoefte. We denken graag met u mee door een plan van aanpak te maken op basis van een heldere inventarisatie. Of het nu gaat om een volledige reorganisatie van uw machinepark, het opstellen van een beleidsplan, het in kaart brengen van uw huidige kosten, inkoopbegeleiding of een (onderhandse & Europese) aanbesteding. Als ervaren en betrouwbare partner kunnen wij aan elke vraag voldoen.